. . litt mindre mas, litt mer wahwah

Wahwah Aker Brygge



Åhh vad jag har längtat till denna dagen! Jag har nämligen regelbundet gått till Wahwah skin trim studio på Aker Brygge sedan i februari men så kunde jag inte i början av juni så fick skjuta fram det en hel månad.
Jag har haft ganska så dålig hud de senaste året, så jag bestämde mig för att ta tag i det och valde att gå till Wahwah och väl där så bestämde jag mig för att göra en step-by-step behandling.
Min hudterapeut är super duktig och det första hon gjorde var att se på mitt ansikte och hon konstaterade att det inte var så illa som jag hade beskrivit det utan mest att min hud var uttorkad (jag dricker drack alldeles för lite) och hade en del orenheter. Så det vi har jobbat med är ett "program" som passar just för mig.

Så två gånger har jag kört Flower power, två riktiga vitaminkurer och sist körde jag Laidback som är en lugnande behandling och idag blir det Action som är en rensande behandling. I tillägg så har jag kastat ut allt det gamla ur mitt badrumskåp och i stället satsat på produkter ifrån en och samma serie, Comfort Zone.

För det första så är det så otroligt skönt att få den tiden för sig själv och bli ompysslad utan att behöva tänka på något. Jag har varit nära på att somna alla gångerna jag har varit där så det säger ju lite om hur duktig min terapeut är! Och för det andra så behöver min hud det plus att jag har lärt mig massor om hur jag ska ta hand om min hud, bland annat att jag måste dricka massa vatten!

Och det har verkligen gett resultat! Min hud har blivit bättre (fortfarande en del kvar i pannan) och jag har fått väldigt mycket mer lyster just på grund utav regelbunden ansiktsbehandling, rengöring av ansiktet morgon och kväll och så dricker jag massa vatten 1,5 till 2 liter per dag.

Comfort Zone är jag väldigt nöjd med, produkterna luktar sjukt gott och ger min hud massa fuktighet. Så nu när jag väl har goda produkter till ansiktet så vill jag ju helst testa något nytt varje gång så vi får se vad som får följa med mig hem i dag!


Så jag anbefaller alla trötta människor (speciellt mammor som oftast prioriterar sig själv sist utav alla) att unna sig en stund för sig själva och bara bli ompysslade, det gör gott för både kropp och själ kan jag lova! Och tjejerna på Wahwah Aker Brygge är otroligt duktiga och hjälpsamma!


Kommentarer
Hallajs kompis!
Innan du kommenterar, tänk på att detta är min blogg och att jag ibland kan vara en gnutta ironisk och lite smått överdriven, så jag vill inte ha några elaka bloggtroll här och till er som vill bli nästa storbloggare kan gå någon annanstans å spamma och forum mammor är absolut förbjudna att komma med sina pekpinnar! Annars så är det fritt fram att skriva en rad eller två för det gör mig bara glad!

// Yours sincerely, Fröken Pousette!



Vad heter du?
Ska jag komma ihåg dig?

Har du någon e-mail adress? (Den visas bara för mig)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
  • <- Gå tillbaka
  • bloglovin

    Du får gärna låna mina bilder men då vill jag att du frågar mig först!

    Kontakta mig på: [email protected]

    RSS 2.0