Maggan

Det blev en sväng till legevakten igen och även han var förundrad över att jag hade helvetesild. Men jag tror att det bröt ut på grund utav en gnutta kaos i min hjärna, stress på jobbet och lite förkyldningar å ögoninflamationer. Min kropp hade nog inte riktigt tid för allt så den sa stopp och gav mig helvetesild.

Men det var inte det jag skulle skriva om. Det jag skulle skriva om var mitt namn. Vi kan ju börja med vad jag heter:

Ann - Mitt ena andranamn ifrån min mamma
Malin - Mitt namn
Margareta - Mitt andra andranamn som jag fick eftersom att både min mormor och farmor heter det i andra namn
Pousette - Mitt efternamn

Saken är den att när jag var mindre så hatade jag namnet Margareta eftersom att min kära familj skulle retas med mig så kallade dem mig Maggan, Jag heter inte gaggameeta svarade jag alltid. Men när jag blev lite äldre och lite mognare så var det ju ganska fint, inte namnet alltså, utan att jag fick heta det just eftersom att både min mormor och min farmor heter det i andranamn. Men som sagt jag gillar verkligen inte namnet, i alla fall inte på mig!

Men så är det så att när jag flyttade till Norge så måste det ha gått fel någonstans i systemet när det gäller mitt namn för på mitt legg/bankkort står det A M Margareta Pousette och oavsett vart jag är så blir jag aldrig uppropad som Malin utan Margareta . . I söndags var det så på legevakten och idag var det så igen så när läkarn ropade Margareta Pousette för hela väntrummet så ställde jag mig upp såg lite frågande ut Malin Pousette?? Precis som att det skulle finnas fler Margareta Pousette inne på väntrummet . .

Haha fan. Jag vill ju inte att någon ska tro att jag heter Margareta men varenda gång blir jag uppropad som det, förutom en gång då dem sa Ann Malin (i Norge kan man nämligen sätta ihop vilka namn som helst som dubbelnamn och tro mig, det finns så otroligt många och fula dubbelnamn i detta landet).





/Tjejen med dagens i-landsproblem


Kommentarer
Anna säger:

Jag heter också Margareta i andra namn, har aldrig gillat det heller just för att många har tyckt om att bräka på om Maggan.. Hur många gånger har jag inte fått höra: "Bara vara din ska du veta, bara vara din Margareta". :)

2011-07-12 | 15:41:18
Blogg eller hemsida: http://outonalimb.blogg.se/
Hallajs kompis!
Innan du kommenterar, tänk på att detta är min blogg och att jag ibland kan vara en gnutta ironisk och lite smått överdriven, så jag vill inte ha några elaka bloggtroll här och till er som vill bli nästa storbloggare kan gå någon annanstans å spamma och forum mammor är absolut förbjudna att komma med sina pekpinnar! Annars så är det fritt fram att skriva en rad eller två för det gör mig bara glad!

// Yours sincerely, Fröken Pousette!



Vad heter du?
Ska jag komma ihåg dig?

Har du någon e-mail adress? (Den visas bara för mig)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
  • <- Gå tillbaka
  • bloglovin

    Du får gärna låna mina bilder men då vill jag att du frågar mig först!

    Kontakta mig på: [email protected]

    RSS 2.0