Helvetesild

I söndags när vi åkte hem ifrån stugan så började det klia på min vänsta skuldra och i måndags var jag onormalt trött, jag somnade 18 och vaknade 9.30 på tisdagen och hade sjukligt ont i skuldran, det kändes som att någon stack en kniv i ryggen på mig. Eftersom att det såg ut som ett stort myggbett så har jag inte orkat göra något åt det utan har haft ont och varit olidligt trött.

Men idag har jag haft det i en vecka och det har kommit små vätskefylda blåsor och jag har fortfarande ont så jag åkte till legevakten eftersom att jag trodde att jag hade fått något bett. Väl där sa legen att jag hade fått helvetesild (haha ni hör ju bara på namnet), det är tydligen något ovanligt som man kan få om man har haft vattenkoppor när man var liten, sjukt att det liksom ligger kvar i kroppen i så många år fram tills en dag då det bestämmer sig för att bryta ut?
Så det är alltså orsaken till att jag har varit sjukligt trött och haft ont. Och inte nog med det så kostade medicinen 800 kr. Jag borde alltså vara ganska så sjuk? Haha.

Så nu är det bara att hoppas på att det blir bättre, egentligen ska man kureras inom 72 timmar och det har ju gått längre tid för mig men förhoppningsvis så försvinner det, för det kan tydligen vara i 1-1,5 år sa legen . . Och så länge har jag inte lust att må så här!


Den lilla helvetesilden, den är bara några centimeter men jag har ont i en mycket större del runt om!




Jag googlade lite precis och det heter bältros på svenska men alltså jag lever och mår hyfsat bra och det är ju huvudsaken!


Kommentarer
Hallajs kompis!
Innan du kommenterar, tänk på att detta är min blogg och att jag ibland kan vara en gnutta ironisk och lite smått överdriven, så jag vill inte ha några elaka bloggtroll här och till er som vill bli nästa storbloggare kan gå någon annanstans å spamma och forum mammor är absolut förbjudna att komma med sina pekpinnar! Annars så är det fritt fram att skriva en rad eller två för det gör mig bara glad!

// Yours sincerely, Fröken Pousette!



Vad heter du?
Ska jag komma ihåg dig?

Har du någon e-mail adress? (Den visas bara för mig)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
  • <- Gå tillbaka
  • bloglovin

    Du får gärna låna mina bilder men då vill jag att du frågar mig först!

    Kontakta mig på: [email protected]

    RSS 2.0