It's over, you win


Dessvärre har det hänt något otroligt obehagligt vad det gäller mina bilder som jag har lagt upp på min blogg. Bilden ovanför har jag aldrig skapat, bilderna är mina, på mig och Jonas och på Ella som bebis och Ella som lite äldre men som sagt headern har jag aldrig gjort, framför allt har jag bara ett barn som heter Ella, Emilia har aldrig funnits i min familj men tydligen i ett liv jag aldrig har vetat om att jag har haft.

Jag mår bara illa av att tänka på att personen som har gjort detta mot mig säkerligen sitter och läser detta inlägg. Polisen sa att jag inte skulle ge personen den uppmärksamheten att skriva om det här men efter allt det här har jag inte lust blogga mer här och jag måste förklara för er vad som har hänt och även visa att man måste vara försiktig.

Det är någon i Sverige som har ett väldigt trist liv, ett liv ovärt att skriva om i en egen blogg. I stället bestämde sig personen för att att starta en blogg om "mitt" liv.
Personen har sedan i december 2010 dagligen uppdaterat bloggen om ett liv där jag heter Nicole, bor i Chile och Brasilien tillsammans med Chris (Jonas) och våra två barn Emilia (Ella) och Ella (Ella).
Personen har skrivit egna texter och lagt till mina bilder och personen har även kopierat rakt av ifrån min blogg och lagt upp i "min" fejk blogg.
Personen har haft åsikter som jag inte har stått för men eftersom att det är bilder på mig så ser det ut som att orden kommer ifrån mig.



Inte nog med det så har personen skapat flera falska Facebook profiler på mig och Jonas, flera av mina vänner och min familj. Facebook profiler med samma namn som i fejkbloggen men med mina bilder. Dem falska Facebook profilerna har i en del fall flera hundra vänner och har varit aktiva med att kommentera till andra Facebookare osv.

Personen har även lagt ner tid på att klippa ihop en video med mina bilder på mig, Jonas och Ella, lagt till text och musik och lagt upp denna video på YouTube.


Som ni ser är det inte bara en bild personen har tagit i från mig utan personen har gjort allt för att leva "mitt" liv.


Ingen får någonsin säga till mig att jag får skylla mig själv. Även om jag lägger upp bilder här så har aldrig någon, någonsin rätt till att ta dem och använda dem för eget bruk. Mina bilder och mina textermin bogg är skyddat av lagen.
Jag vet själv att det är lätt att ta andras bilder, har man en gång lagt ut en bild så "ägs dem av internet" och man får nog ta smällen att någon tar en bild ifrån en av och till men att i åtta månader ta bilder ifrån mig och skriva "om mitt liv" är sjukligt och oacceptabelt.

Just därför har det varit tyst här inne ett bra tag för att jag först har velat ta reda på vem det är som ligger bakom det här, jag har mina aningar men samtidigt vet jag inte om personen/na bakom de bloggarna är äkta eller om dem med drivs av någon med ett tråkigt liv. Jag har fått ett "förlåt mail" från en person men jag vet ju heller inte om det är ifrån den personen som den utger sig för att vara så det känns liksom bara som bullshit.

Sedan för att jag har funderat på om det är värt att fortsätta blogga, just nu så känns det inte så. Jag orkar inte vattenstämpla varenda bild jag lägger upp och jag vill ju vara personlig eftersom att det är min blogg men det känns liksom inte speciellt aktuellt just nu. Mitt liv handlar ju om mig, Jonas, Ella, min familj och mina vänner och att inte lägga upp bilder på det jag skriver om känns ovärt.

Jag hoppas att alla som läser det här inser hur det kan gå och är försiktiga med vad dem skriver och vilka bilder dem lägger upp. Jag har i alla fall fått mig en läxa.


Kommentarer
Elina säger:

Uscha vad hemskt! Sitter här med både tårar och gåshud nu! Hoppas polisen/ni får tag i den patetiska lilla råttan, så länge får du krama och pussa Ella och Jonas hårt!

2011-09-01 | 21:14:23
Josefine säger:

Vilka idioter. Fyfan vad otäckt! Förstår din oro, jag hade slutat blogga direkt. men jag vill att du ska fortsätta, kanske låsa bloggen?? Nää fyfan hoppas personen åker fast, hur fick du reda på det förresten?? KRAM

2011-09-01 | 22:04:58
Blogg eller hemsida: http://kwamrak.blogg.se/
Jennie säger:

2011-09-02 | 11:32:49
Jennie säger:

Usch va tråkigt Malin, idioter finns det överallt tyvärr

Kolla dokumentären catfish, handlar om samma sak och man blir fan helt mörkrädd!!

Kram

2011-09-02 | 11:34:52
Fellan säger:

Fy fan va hemskt o sorgligt säger jag bara. Vet inte om jag vågar blogga nånmera, men jag har alltid vart noga med att inte använda riktiga namn på folk i min blogg förutom mitt egna..men shit ass folk kan ju göra vad som helst med bilder o sånt, usch!! :(

2011-09-02 | 20:52:05
Josefine säger:

Usch vad vidrigt! Det är helt sjukt. Förstår att du inte vill blogga mera och det är så sorgligt att en psyksjuk människa gör såhär mot någon, så jäkla hemskt. Jag är verkligen ledsen för din skull och hoppas att den personen som har gjort det åker fast :( Trots det som har hänt så hoppas jag att ni mår bra och att allt löser sig tillslut. Du är en underbar och stark människa och det kan ingen ändra på! Många varma kramar från mig :)

2011-09-03 | 12:36:12
Amanda säger:

Fyfan vad tråkigt! Du får lösenordsskydda bloggen som jag gjorde. Då kan du välja vilka inlägg du vill att alla ska läsa och vilka inlägg du vill skydda. På så sätt kan du ju skydda dina bilder också. Kram

2011-09-07 | 11:13:34
Blogg eller hemsida: http://www.amandahorndahl.com
Jonna säger:

Näe, fy vad hemskt Malin. Finns för många idioter här i välden. Krama dina fina hårt! Hoppas trots allt att du drar igång bloggen igen. Trevlig att surfa in på den då och då och se vad som händer i Oslo town och ditt liv ! Kram

2011-09-07 | 16:33:55
Karin säger:

Fy fan va sjukt!!! Finns för många sjuka människor...

2011-09-09 | 11:40:00
Hallajs kompis!
Innan du kommenterar, tänk på att detta är min blogg och att jag ibland kan vara en gnutta ironisk och lite smått överdriven, så jag vill inte ha några elaka bloggtroll här och till er som vill bli nästa storbloggare kan gå någon annanstans å spamma och forum mammor är absolut förbjudna att komma med sina pekpinnar! Annars så är det fritt fram att skriva en rad eller två för det gör mig bara glad!

// Yours sincerely, Fröken Pousette!



Vad heter du?
Ska jag komma ihåg dig?

Har du någon e-mail adress? (Den visas bara för mig)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
  • <- Gå tillbaka
  • bloglovin

    Du får gärna låna mina bilder men då vill jag att du frågar mig först!

    Kontakta mig på: [email protected]

    RSS 2.0